• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Defecten en garantie

Alle producten die je bij ons koopt hebben minimaal 24 maanden garantie. Voor de duidelijkheid geven we bij elk product aan hoe lang je garantie precies is. CCTVwinkel.be is een officiële hersteller voor Neview producten, daarom kunnen we je kapotte product vaak veel sneller repareren dan verkopers van andere merken dat kunnen.

Als we je product kunnen repareren heb je het vaak al binnen 1-2 weken weer in huis. Is reparatie niet mogelijk, of moeten we te lang op onderdelen wachten? Dan ontvang je van ons een gelijkwaardig of nieuw product.

Uitgesloten van garantie

We stellen wel enkele voorwaarden aan reparatie binnen de garantietermijn, zo houden we het voor iedereen eerlijk. Uitgesloten van garantie zijn:

  • Producten die op de verkeerde manier gemonteerd zijn, bijvoorbeeld:
    - Je hebt een binnencamera toch buiten gebruikt, daar kan de camera niet tegen.
    - Je hebt de recorder in een vochtige/koude schuur geplaatst.
    - Je hebt de kabel vastgezet door er een spijker doorheen te slaan.

  • Producten die per ongeluk of opzettelijk kapot gemaakt zijn, bijvoorbeeld:
    - Camera's die door een inbreker stuk geslagen zijn, mogelijk dekt je verzekering dit wel.
    - Producten die je hebt laten vallen, of waar je bijvoorbeeld een glas water over hebt laten vallen.

  • Producten die stuk zijn door brand, inbraak of storm, bijvoorbeeld:
    - Je camera is geraakt door een afgebroken tak, mogelijk dekt je verzekering dit wel.
    - Je hebt brand gehad en de recorder heeft rook- en/of waterschade, mogelijk dekt je verzekering dit wel.
    - Er is ingebroken en daarbij heeft de inbreker de recorder los getrokken, mogelijk dekt je verzekering dit wel.

  • Kapotte aansluitingen door het verkeerd aansluiten van kabels, bijvoorbeeld:
    - Je hebt de aansluitingen niet droog of waterdicht weggestopt waardoor corrosie is ontstaan.
    - De kabel is net te kort, maar als je hem iets aantrekt werkt het wel, daardoor kunnen kabels "breken".
    - Bij het verplaatsen van de recorder heb je een vastzittende kabel per ongeluk meegetrokken.

Mogelijk dekt je verzekeringsmaatschappij een deel van bovenstaande voorbeelden wel, meld schade daarom ook altijd bij hen. Als je product wel binnen de garantie door ons gerepareerd wordt hoef je je verzekeringsmaatschappij natuurlijk niets te laten weten.

Bovenstaande zijn slechts voorbeelden, per product bekijken we wat de schade is en hoe deze ontstaan is. Bij twijfel beslissen we natuurlijk altijd in jouw voordeel. Pas als we zeker weten dat de schade anders is ontstaan en we kunnen dit aantonen bespreken we de eventuele kosten voor reparatie met je.

Altijd binnen 15 werkdagen een oplossing!

Lang wachten is niet meer van deze tijd, daarom bieden we je altijd binnen 15 werkdagen een oplossing. Deze termijn gaat natuurlijk pas in als wij je product en alle benodigde gegevens hebben ontvangen. Kunnen we binnen 15 werkdagen geen gerepareerd product terug sturen, dan ontvang je van ons een gelijkwaardig of nieuw product.

Minimaal 6 maanden garantie na reparatie

Het is natuurlijk altijd vervelend als je product kapot is, maar hoe weet je helemaal zeker dat het na reparatie niet opeens weer kapot gaat? Juist, dat kun je helemaal niet weten, en ondanks dat we je product natuurlijk uitvoerig testen kan het soms zijn dat je gewoon pech hebt.

Daarom krijg je bij ons nog altijd minimaal 6 maanden garantie na reparatie, niet alleen op het eventueel vervangen onderdeel, maar ook op de rest van je product. We hanteren daarvoor de volgende regels:

  • Het product moet daadwerkelijk gerepareerd zijn, een software update of reset zien we niet als reparatie.
  • Je reparatie moet binnen de garantievoorwaarden vallen, reparaties aan andere schades vallen hier niet onder.
  • Je ontvangt altijd 6 maanden garantie na reparatie, ook als je daarmee meer dan 24 maanden garantie krijgt.
  • Je ontvangt geen 6 maanden extra garantie, de 6 maanden tellen vanaf de reparatiedatum, niet vanaf het einde van je oorspronkelijke garantietermijn.
  • We geven alleen 6 maanden garantie op het fysieke product, als we een IP camera repareren heb je dus geen extra garantie op de rest van de set.
  • De garantie is op alle onderdelen in een fysiek product, dus niet alleen op het gerepareerde onderdeel.

Om het makkelijker te maken hebben we een aantal voorbeelden voor je:

Voorbeeld 1:
Je recorder gaat na 22 maanden kapot, we constateren dat de harde schijf niet juist meer werkt en vervangen deze voor een nieuwe. Na reparatie heb je weer 6 maanden garantie op je recorder. Je hebt dan in totaal meer dan 24 maanden garantie, 28 om precies te zijn.

5 maanden later start je recorder opeens niet meer op, de printplaat is defect. Dat heeft niks te maken met de eerder vervangen harde schijf, maar omdat je 6 maanden extra garantie gekregen hebt repareren we je recorder alsnog kosteloos. Ook na deze reparatie krijg je van ons weer 6 maanden garantie.

Voorbeeld 2:
De recorder die je bij ons gekocht hebt gaat 10 maanden na aanschaf niet meer aan. Het blijkt dat de voeding niet meer werkt. Je krijgt van ons een nieuwe voeding. Omdat je sowieso nog 14 maanden garantie hebt wordt de garantie niet verder verlengt, 14 is immers meer dan 6.

Voorbeeld 3:
De recorder van voorbeeld twee gaat niet na 10 maanden, maar na 23 maanden niet meer aan. We komen er achter dat de voeding niet meer werkt en je krijgt van ons een nieuwe. De externe voeding is geen onderdeel van de recorder zelf, maar een accessoire. Op de nieuwe voeding krijg je van ons nog minimaal 6 maanden garantie, maar dat is niet van toepassing op de recorder zelf, of de camera's in de set.